Omring

  • Omring
    Hoorn

  • Klant van AFAS

  • 4000 medewerkers

  • Klant van AFAS sinds 
    2015

  • Gebruikte software
    AFAS Profit, AFAS Insite, AFAS Pocket, AFAS Financieel

  • Gerealiseerde project
    Payroll, HR-processen, migratie nieuwe organisatie, vrijwilligersprocessen

 

Interview met Marja Mol, manager P&O

"Oranje Consultancy brengt rust in het proces."

Hoe lang werkt uw organisatie al met AFAS?

In 2015 hebben we de overstap gemaakt naar AFAS. De implementatie is door de voorganger van Arjan gedaan, daarna kwam Arjan, eerst als consultant van AFAS, later vanuit het eigen bedrijf Oranje Consultancy.

We huren nu maandelijks consultancy in om ons te adviseren verbeteringen aan te brengen in de workflows, voor onderhoud en optimalisatie van de inrichting en voor specialisatievragen of knelpunten waren we tegenaan lopen binnen onze salarisprocessen.

Welke projecten hebben jullie samen gedaan?

Onlangs hebben we de hele livegang van de vrijwilligersmodule binnen AFAS afgerond. AFAS-Pocket is een duidelijke kwalitatieve verbetering.

Waar bent u trots op?

Een pittig project was de verloning van de uitzendkrachten, wij hebben een eigen uitzendbureau. De verloning loopt nu via AFAS, dat was een stevige implementatie. Zoiets moet binnen kort tijdsbestek, met strakke deadlines. Het is dan een pak van je hart als het dan lukt en het geslaagd is.

Hoe ziet een dag eruit als de consultant te gast is bij u?

Van te voren inventariseren we bij applicatiebeheer ICT en de salarisadministratie wat de knelpunten zijn; we maken een agenda en die gaan we bespreken. Arjan start doorgaans met de salarisadministratie, en daarna gaan we verder met het doornemen & verbeteren van de processen.

En praktisch?

Arjan heeft een vaste werkruimte, hij is gast in huis, weet de koffie te vinden, en doet een lunchwandeling. Hij is altijd belangstellend, vraagt hoe het gaat, heeft aandacht voor de opdracht en is geïnteresseerd in de organisatie.

Wat betekent Oranje Consultancy voor u?

Oranje Consultancy is een factor in het proces die de rust aanbrengt. Als we er niet uitkomen of als we denken de deadline niet te halen, dan bellen we. Arjan blijft kalm en rustig, hij stelt vragen, en dan kom je samen tot iets waar je mee verder kunt. Dat is de kracht van de persoonlijke benadering.

Waarin onderscheiden ze zich?

Wat onderscheidend is, is dat Arjan niet het werk van je overneemt, maar je meeneemt in het proces en inzicht geeft in wat er mogelijk is. Zo leer je zelf ontdekken wat er kan, je leert het systeem beter kennen, waardoor je AFAS optimaal kunt benutten.

 

Laatste klantverhalen