Ambulance Oost

  • Ambulance Oost
    Hengelo
  • Doelstelling organisatie in één zin
    Juiste zorg op de juiste plaats op de juiste tijd

  • bijna 300 medewerkers
  • Aantal telefoongesprekken
    80.000
  • Aantal patïenten per jaar
    42.000

  • Klant van AFAS Software en Oranje Consultancy

 

Interview met Beau Bos en Lidy Grob van Ambulance Oost

'Werving en selectie loopt nu hartstikke goed’

Ambulance Oost helpt en verzorgt zo’n 45.000 patiënten per jaar. Nivel Zorgregistraties beoordeelde hun spoedeisende zorg met het cijfer 9. Achter de schermen werken Beau Bos (HR medewerker) en Lidy Grob (salarisadministrateur).

Bevlogen

Beau: Ik merk dat ik trots ben op de organisatie waar ik werk omdat ze zo mooi werk leveren. Je bent hier echt onderdeel van het hele proces. Je wordt hier vanzelf bevlogen.
Lidy: Toen ik hier kwam in 1992 werd nog niet veel aan administratie gedaan, dat deed in die tijd soms een chauffeur, soms een verpleegkundige. Ik heb echt een kans gehad om hier iets heel leuks neer te zetten. We hebben een hele goede werkgever, ik ben al die jaren heel betrokken gebleven.

Waarom Oranje

We hebben al heel lang contact met een van de Oranje consultants. Al vanaf 2006 werken we met AFAS Profit. In die tijd kwam Hans Vervat als jonge AFAS consultant bij ons. Hij heeft toen de puntjes op de i gezet. Inmiddels is hij een van de eigenaren van Oranje en al die jaren is hij onze consultant gebleven!

Werving en selectie

We hebben mooie projecten met Oranje gedaan. We hebben zojuist het hele werving en selectieproces afgerond. Onze eigen inrichting stagneerde steeds. Toen heeft Oranje een specialist werving en selectie ingevlogen. Die specialist hebben we vier dagen over de vloer gehad. Werving en selectie loopt nu echt hartstikke goed.

Inrichting kledingproces

We hebben met Oranje ook een volledig kledingproces ingericht. In het verleden kregen nieuwe medewerkers een pakket met kleding. Dit is een behoorlijke geldstroom waar je beheersing over wilt hebben. We wilden dit graag automatiseren, en Oranje heeft een heel traject uitgeschreven in workflows. Dus nu hebben we zicht op alles wat gebeurt.

Oranje, ga zo door

Beau: We kunnen niet anders zeggen dan dat we heel tevreden zijn over Oranje. Ze hebben kennis en kunde in huis, als er iets dringends is zijn ze bereid om in te springen. Dan maken ze daar altijd tijd voor, dus ook buiten de uren die je afspreekt.
Lidy: ze zijn heel goed bezig, ze hebben het goed op de rails, ze hebben goed personeel, ik zou zeggen ga vooral zo door.

 

 

 

Laatste klantverhalen